geld opnemen in laos

• martijn

Hallo,

Even een vraag: Als ik het goed begrijp kan je in laos nergens pinnen. Hoe moet ik dan aan mijn geld komen ? vanuit Thailand voor 1,5 maand geld meenemen? (ik wil na laos naar cambodja, en daar kan je ook niet pinnen). Het lijkt mij erg gevaarlijk als je er als westerse toerist rond loopt terwijl je een lading aan geld bij je hebt. De lokale bevolking weet dan toch ook dat je heeel veel geld bij je hebt?

traveller cheqeu's vind ik ook klote dingen (wisselkoersen e.d.). maar ik denk niet dat je die dan wél kan inwisselen als je nergens kan pinnen.

ik ben benieuwd hoe andere mensen dat gedaan hebben , en hoeveel geld die mee genomen hebben

alvast bedankt en de groeten

martijn

• Isa

Inderdaad veel cash mee en veel traveller cheque's. Deze kan je wel goed inwisselen. Je ontkomt er dus niet aan.

• S

Traveller cheques kan je wel inwisselen, maar ook niet overal. Wel in de “steden”. Een mix van Traveller Cheques, dollars (die hoef je niet te wisselen, maar je kunt er gewoon rechtstreeks mee betalen, er wordt bijna altijd een vaste koers gerekend die niet veel scheelt met die bij de bank, als je de dollars namelijk wisselt dan mag je wel een rugzak meenemen voor de berg papiergeld die je dan meekrijgt) en Thaise bath (met name aan de westkant van Laos kun je daar altijd mee betalen) is het beste. Het is even wennen en rekenen, maar vrij snel ken je alle standaard koersen en dan is het heel normaal om bij het afrekenen bijv 2 dollar, 40 bath en 3000 kip te betalen in één transactie. Veel plezier in Laos!

• martijn

2 dollar, 40 bath en 3000 kip, dan mag ik wel mijn wiskunde boek, en reken machine mee nemen.

Er zijn trouwens wel weinig reacties hier. (op het prikbord van de nepal pagina had ik binnen een dag 13 reacties) maar zoals ieder na deel heeft ook dit zijn voordeel, want dat betekent waarschijnlijk dat er maar weinig toeristen in Laos komen!

p.s. van myan mar is geen prikbord he? Weet iemand toevallig een goede site met info?

• Ingrid

Martijn,

Ga maar naar www.landen.startpagina.nl en dan zie je Myanmar staan met ook een discussiepagina erbij.

Je kunt je vragen voor Laos en Myanmar ook kwijt op Thorntree van Lonely Planet. Mensen over de hele wereld kijken daarop.

Mijn ervaring is op dit prikbord dat je meestal wel antwoord krijgt, misschien niet veel, maar wel goed.

• Gijs

prikbord myamar: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=701

• Inge

Inderdaad travelchecks en dollars meenemen. Daarnast lukte het my on in Vientanne bij de Thaise bank met mijn creditcard Thaise Bath te verkrijgen die ik dan weer (voor commisie) kon omruilen.

• jan

wellicht een wat late reactie voor de vraagsteller, maar mischien ook handig voor anderen om te weten. Neem naar Laos (als al gemeld) dollars mee. Thaise bath is ook goed. Kun je overal inwisselen en ook gewoon mee betalen. Veel Lao hebben meer Thai bath dan Lao Kip op zak. Betalen doe je gewoon met Lao Kip en Bath door elkaar. Je krijgt b.v. ook kip en bath terug. Net wat op dat moment voorradig is

vr.gr. Jan