reisroute naar Laos

• Sandra

Ik ga in november naar Laos en ben van plan om vanaf Bangkok naar Udon Thani te vliegen, daar ergens een visum te regelen en de Friendship brug over te steken met een bus. Heeft iemand hier ervaring mee? Goede adviezen en tips over deze reisroute en het regelen van een visum zijn welkom!

• henk

zelf ga ik in januari naar Laos, ik vlieg van uit bangkok naar chang rai en vandaar uit fiets ik de grens over.

Op deze manier ben je gelijk in het diepe noorden van Laos.

wat betreft de visum, het is mogelijk om in Brussel een visum aan te vragen voor een maand, zelf laat ik een speciaal buro dit voor mij doen, ik betaal hier voor +/- 40 euro.Sandra schreef:

• Sandra

Bedankt Henk!

Ik ben blij met je tip voor het visum. Ik hoor van anderen dat het wel eens drie dagen kan duren om het in Thailand te regelen, en ik wil eigenlijk zo snel mogelijk in Laos zijn.

Heb je voor mij de naam en graag het adres/telefoonnummer van dat bureau?

Ik zou het heel graag ook van tevoren zo willen regelen.

groetjes

• Inge

Bij de friendship bridge kun je een visum kopen voor 15 dagen. dat kan altijd verlengd worden in Vientienne

Veel plezier

• henk

sandra,

twee internet adressen.

www.visumdienst.nl

www.visum.nl

je kan natuurlijk ook zelf naar de ambassade gaan:

Avenue brabanqonne 19-21

b1040 brussel

• Dennissz

Visum op Friendship Bridge is in 10 minuten geregeld. Zorg dat je pasfoto's en cash dollars bij je hebt. Ook wordt je door reisburootjes benadert die het voor je kunnen regelen maar doe dit niet want die rekenen dubbele prijs.

• Andre

Het visum direct aan de grens is het goedkoopst. Betaal in dollars en het kost 30 dollar. Mogelijk in Chiang Khong en met de boot over naar Huay Xai.

Elk ander buro of instantie rekent meer. Allemaal goed bedoelt, ook boot tickets busreizen enz enz. wacht zo lang mogelijk. En betaal direct aan de chauffeur of kapitein.

Ik kan het weten ik reis momenteel door Laos van noord naar zuid.

Als je van toerisme houd bezoek dan Luang Prabang Vientiane en Vang Vieng. Wil je weten hoe ze echt leven, Phosavan, Pakse en dan in de omgeving rondtoeren. En bezoek zeker helemaal het zuiden van Laos Don Khong en Don Det.

Succes Andre

• theo

Hoe lang duurt het in Chiang Kong om een visum vooe Laos te regelen ????

Groeten Theo.

• Richard Peeters

Niet bellen naar dat bureau, zijn allemaal afzetters. Je kunt het visum ook aan de grens krijgen met Laos. Maar dan wel aan de grens. Niet de vele reisbureautjes die ook aan de grens liggen.

Doe het bij de douane zelf. Zijn wel niet goedkoop, rond de 40 Euro voor 2 weken, dit omdat de regering van Laos hebberige mensen zijn. Ze willen het geld eenvoudig binnen krijgen.

Heb jenog meer vragen laat het me gerust weten. Heb daar 3 maanden rond getrokken

• Klaas Jan

Het is ook goed mogelijk om een visum bij de ambassade van Laos in Bangkok te halen. Een uurtje wachten en je hebt je visum, maand geldig. Gewoon met Thaise bath betalen, omgerekend ca 28 euro.

Wij zijn in dec/jan in Laos geweest, was geweldig

Richard Peeters schreef: