reisgenoot gezocht

• henk

hoi allemaal,

Ga in januari 2005 5 weken Fietsen in Laos, het is de bedoeling om via noord Thailand de mekong over te steken waarna ik 3 weken gaat fietsen in het noorde van Laos.

Wil daarna mezelf per bus vervoeren naar zuid Laos waarna we (+fiets) de fietsreis in het zuiden vervolgen.

wie gaat ermee??

groet Henk

• Inge

Wat een leuk idee. Ik denk met veel plezier aan Laos terug en zou graag meegaan, maar… werk.. Tja af en toe moet dat ook.

Veel plezier!!

Inge

• henk

als je er al geweest bent dan kan je mij er ook iets over vertellen??

Henk

• Inge

Hoi Henk,

Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal al weet en ik zelf niet rondgefietst in Laos, dus ik weet niet of ik de info heb die jij nodig hebt.Daarnaast is het voormij 1,5 jaar gelden dat ik in Laos was, maar toch een aantal zaken.

-Visum: aan sommige grensovergangen 15 dagen te verkrijgen, anders in Thailand te regelen. Kun je verlengen in Vientianne bij het immigratiekantoor (adres in Lonely planet is verkeerd).

-Geld: Geen pinautomaten, neem Thaise Baths mee, ik kon wel met mijn creditkaart bij de Thaise bank in Vientianne terecht, maar erg duur. Verder travelchecks.

-Fietsen: Ik heb in Cambodja Felix (mr. Pumpy) ontmoet, kijk eens op zijn site

http://mrfelix.customer.netspace.net.au/bsa/

-Noord Laos: Ik was er zelf in begin oktober en de wegen zijn dus niet zo erg goed. Ik heb veel genoten in de gebieden rondom Luang Nam Tha (hilltribes) en Nong Kiauw (Sun Set Guesthouse, erg relaxed, mooie omgeving, afgelegen).

-Luang Prabang (moet je even zien, leuk = kleine watervallen, sauna)

-Vang Vieng zit vol wietrokende backpackers. Nou lust ik er zelf ook wel eentje, maar ik ben niet zo'n “laten we de hele dag video's kijken en vooral niets doen” type

Er mooie omgeving, veel te doen (en ja, ik herinner me ineens dat ik daar een fiets heb gehuurd, wat kan wiet toch met je korte termijn geheugen doen!!)

-Vientienne. Het meest uitgestorven, kneuterige kleine hoofdstad die ik ooit heb gezien. Ik zou echt niet weten wat je daar zou kunnen zien (uitgezonderd misschien het Buddha park dat buiten de stad ligt (ben er niet geweest)).

Verder heb ik nog over Pong Savanne, Plain of Jars leuke verhalen gehoord, en oevr een eilandje met 1 Guesthouse erop in het gecreerde meer ten noorden van Vientianne.

Midden Laos: geloof ik overslaan.

-Zuid Laos lijkt aardig vlak.Ik ben dus alleen op the 4-thousand islands geweest, op de kleine Dong Khong. (Jaja, daar weer een fiets gehuurd) en in Champasak, wat ik door weer een fiets te huren uitvoerig heb verkend.

Verder goede verhalen gehoord over het Tadlo resort.

Lang he, tja ben aan het werk en heb niet veel te doen, dat gebeurt wel eens…

Veel plezier en als jenog vragen hebt….

Inge

• henk

bedankt voor de uitgebreide info.

de genoemde plaatsen komen allemaal in mijn route voor, kijk er nu erg naar uit alleen een probleem duur nog 7 hard werkende maanden.

Henk

• jimvdberg

Hoi Henk,

Ik heb met een vriend van mij al een vlucht geboekt naar Bangkok van 2 januari t/m 23 januari 2005! Wij gaan fietsen, het plan is van Chiang Mai naar Nan en terug, in Thailand dus. Wie weet kunnen we samen een stukje fietsen?

Verder ben ik erg enthousiast over N-Thailand, zie mijn uitgebreide reisverslag op mijn website, ik heb afgelopen december daar nl. ook al gefietst.

Website: http://www15.brinkster.com/jimvdberg .

jim