Laos in sept/okt

• patricia

Hallo,

Mijn vriend en ik zijn van plan eind september/begin oktober een maand naar Laos te gaan. Het is dan echter eind van het regenseizoen. Kan iemand mij vertellen of het land in deze periode goed te bereizen is? Wat kunnen we verwachten?

Groeten, patricia

• Louise

Hoi, ben niet echt een expert want ben zelf in jan/feb van dit jaar geweest, maar denkend aan het feit dat Laos vnl. bestaat uit heuvels en rivieren met slechte wegen, heb ik een vermoeden dat je wel wat oponthoud kunt verwachten en niet alles kunt bereizen, zeker in het noorden niet. Vanuit Huay Xai naar Luang Namtha bv. zal je met de bus niet ver komen denk ik maar je kunt dan wel de boot nemen. Van Luang Prabang naar Vientiane met de bus gaat vnl. door de bergen en heb ik in motregen in zo'n 12 uur afgelegd. Als het zwaar regent zal het nog langer duren en de bussen gaan ook wel eens kapot, vanwege de slechte wegen. Sommige stukken met de boot kunnen wel wat gevaarlijk zijn in snelstromend water, er zitten stukken in de Mekong die niet zo fijn zijn. Maar, er is zoveel te zien in Laos, en als je geen haast hebt en een niet al te strakke planning houdt, heb je daar een supertijd.

• Inge

Sorry, verkeerd geplaatst (vorig berichtje)

Ben zelf in begin oktober in Laos geweest. Af en toe een buitje, maar verder geen probleem (de wegen zijn misschien wel wat meer een uitdaging.)

• Pieter

Ik was er in augustus en dat viel best mee, de rivieren zijn dan lekker hoog zodat je in een boot niet teveel risico loopt op een rots te varen, en alles is supergroen. De wegen, behalve de weg van Luang Prabang naar Vientiane en verder want die is geasfalteerd, waren wel wat modderig, maar het was doenbaar (geduld heb je sowieso nodig daar)

Let trouwens eens op het licht, zeker als het heel hard gaat regenen. Magisch bijna dat gele licht in Laos.