Chiang Khong naar Laos?

• Rob

Hallo wij willen deze zomer vanuit Chiang Khong naar Laos, kun je daar aan de grens een visum regelen? Of kun je dit beter in Bangkok doen?

Wij willen namelijk met de boot over de Mekong naar Vientiane.

Rob

• Frans

Rob zit op dit moment in Chiang Khong. Kan gewoon een visum krijgen voor Laos Goed reis.

• Inge

Ik weet zeker dat je een boot naar Luang Prabang kunt nemen en ik zelf heb een bootje gehuurd voor een twee daagse tocht naar Luang Nam Tha (in het noorden), maar of er een boot is van Houxai (grensplaatsje in laos, weet echt niet meer hoe je het schrijft) weet ik niet.

• Inge

Sorry, ik heb een fout gemaakt.

Ik weet niet of er een boot is van Houaxai naar Vientienne.

• Frank

Hai Rob,

Wellicht kun je momenteel nog steeds een visum regelen in Chiang Khong, maar dit is wel verboden, immers de Laos Ambassade stempelt jouw paspoort zonder jou zelf gezien te hebben.

Vorig jaar was men voornemens deze praktijken stop te zetten omdat er geruchten waren dat islam terroristen deze routes gebruikten om uranium/cesium te smokkelen.

Indien je in de gelegenheid bent gewoon in BKK doen.. Voor wat geld zal het ongetwijfeld nog gewoon via een lokaal kantoortje in CK te doen zijn.

Met de boot kun je vanuit Huai Xai naar Luang Prabang, ik neem aan dat je de route ook kunt vervolgen naar Vientiane, alleen zal dit wel meer regelen zijn dan eerstgenoemde route aangezien deze route weinig gebruikt wordt, immers daar loopt wel een rechtstreekse weg.

Frank

• Louise

Hoi, Kom je in Chiang Mai voordat je naar Laos reist? Dan kun je heel goed in Chiang Mai een visum regelen, 2 werkdagen voor 1000 baht (pas op voor het weekend). 2 daagjes in Chiang Mai vertoeven is ook zeker geen straf. En dezelfde ochtend dat je je visum ophaalt kun je dan nog mee met de bus naar de grens in Chiang Khong en de volgende ochtend vroeg de rivier oversteken naar Laos. In Huay Xai (overkant van de grensrivier in Laos) kon je in januari iniedergeval ook heel makkelijk direct bij aankomst een visum kopen, “aan het loket” zeg maar. Kostte bijna niets meer. Maar ja, toch willen weinig mensen dat risico nemen, je weet maar nooit en anders kun weer terug over de rivier en moet je in Chiang Khong je visum regelen, en daar is echt niets te beleven (behalve dan als je het leuk vindt om de hele dag stoned aan de rivier te hangen).

Ennuh, neem een kussentje en wat spierontspanners mee als je dat hele stuk alleen met de boot wilt reizen ;)) ! groet L.