Hai, ik had nog een vraagje, weet iemand hoe belangrijk malariapillen zijn in dit soort landen. ben er in april, mei en juni.
ik ben er nl niet zo voor om iedere dag anti-biotica in te nemen (want dat is het namelijk)
hey danielle,
voor alle omringende landen van thailand zijn malariapillen nodig. voor thailand heb je niet per se malariapillen nodig wel moet je in de grensgebieden anti-muggen spul gebruiken met een hoog DEET gehalte en ook lange mouwe en broeken na zons ondergang en nog meer van dat soort maatregelen nemen. dit is de informatie die de GGD mij hier in nederland heeft gegeven. maar ik heb namelijk ook al reisverslagen gelezen waarbij mensen gestopt zijn met het slikken van de pillen omdat ze te veel last kregen van de bij werkingen!! :-(
verder hoef je voor thailand geen bevestiging te hebben dat je binnen dertig dagen weer weg bent. je moet er gewoon voor zorgen dat je binnen dertig dagen weg bent, blijf je toch langer heb je kans dat je de ‘extra’ dagen moet betalen bij de grens of je moet bij het consulaat alsnog een visum aanvragen.
hopelijk heb je wat aan deze info. veel plezier.
mzzl wouter
Hoi Danielle,
In Laos is de kans op Malaria wel redelijk groot. Dus als je echt zo weinig mogelijk risico wil lopen (op Malaria, niet op bijwerkingen natuurlijk) dan moet je malariapillen gaan slikken. Helemaal uitsluiten kan nooit.
Er zitten wel nadelen aan. Voor jezelf: bijwerkingen vaak, niet altijd. En vooral de laatste pillen; Malarone, die zijn duur.
Maar muskieten, beter gezegd de malaria die ze meedragen, worden ook snel resistent, sneller dan men nieuwe pillen kan uitvinden. En het malaria virus wordt daardoor krachtiger, wat nadelig is voor de plaatslijke bevolking. Die sowieso geen dure medicijnen kunnen betalen. En bovendien zou dat onmogelijk zijn; inname voor zeer lange tijd is behoorlijk ongezond.
Ikzelf had wel Malarone bij, maar niet geslikt (het klinkt laks maar om heel eerlijk te zijn had ik daar geen zin in) en de pillen achter de hand gehouden als “vertrager” voor het geval de Malaria toch mocht toeslaan, zodat er nog tijd zou zijn om naar bv. Hanoi of Chiang Mai te komen. Maar dat is niet gebeurd (veel smeren, minstens 40% deet).
Onderweg zal je trouwens wel mensen tegenkomen die malaria hebben (gehad), die kunnen je vaak goede informatie geven/geruststellen, net als mensen die daar wonen trouwens.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?