De plannen zijn aanwezig voor Laos en/of Cambodja. We hebben ongeveer 3/4 weken de tijd. Zijn beide landen te doen in 4 weken of moeten we toch de keuze laten vallen of een van de 2? En welke keuze dan?
Ik twijfel al een tijdje.
Het is wel te doen hoor. Je kan dan alleen niet lang blijven hangen op een plek. Ik heb dat daar zelf wel gedaan maar ik was er dan ook tijdens een reis die 6 maanden mocht gaan duren. Ik had dus ruimschoots de tijd.
Vlieg je op Bangkok? De reis van Thailand naar Laos neemt wel wat tijd in beslag (2 dagen). Tenminste als je de slow boat neemt. Je kan ook de speedboot nemen maar dat vond ik heel erg gevaarlijk. De trip met de slow boot over de Mekong is ook een ervaring op zich. Vanuit Siem Riep is het een dag reizen terug naar Bangkok en vanuit Sihanouville naar Koh Chang (Thailand) ook een dag.
In 4 weken heb je alle high lights gezien van beide landen en ik denk dat je dan heel tevreden naar huis kan gaan. Cambodja en Laos hebben mijn hart gestolen. Ik denk dat je de lonely planet moet kopen om alvast uitvogelen wat je wilt zien en doen en of dit goed te bereizen is. Maak alvast een reisplan. Geniet ze!
Hartstikke bedankt voor de info. Ik denk dat ik toch maar de keuze ga maken voor 1 van de 2, aangezien ik niet van enorme snelheid hou met reizen. Ben per slot van rekening op vakantie toch?
Als ik het goed begrepen heb is via Bangkok de beste optie toch? We willen dan wel vliegen naar Laos of Cambodja. Waarschijnlijk wordt het Laos, maar dat kan nog veranderen.
Weet jij of het te doen is om Laos (3 weken) te combineren met alleen Siem Riep/Angkor (ongeveer 1 week)? Of mis ik dan teveel van Cambodja (ik denk nl dat ik er dan nooit meer terug kom, je weet wel, zoveel mooie plekjes op de wereld).
Via Bangkok is inderdaad de beste optie. Als je naar Laos vliegt dan is het allemaal prima te doen. Het meest ideale voor jou zou zijn als je op Luang Prabang zou kunnen vliegen. Toen ik er was kon dat nog niet. Misschien nu wel. Zou ik eens nagaan. Dat scheelt weer wat reizen. Van Luang Prabang zou ik naar Vang Vieng gaan, dan naar Vientiane en dan afzakken via het zuiden en van daaruit Cambodja ingaan. Een week voor Siem Riep is heel goed te doen. Angkor is absoluut de moeite waard! Het is een van de meest mooie en bijzondere plekken waar ik ooit geweest ben. Drie dagen in Angkor rondbanjeren is te gek en ook genoeg. Vanuit daar is het een dag reizen naar Bangkok. Een geweldige rit die je meteen een goede indruk geeft van het land. Terugvliegen kan natuurlijk ook. Ligt ook aan de tijd die je overhoudt.
Ik denk dat je een hele mooie reis hebt als je het zo doet. De mooie natuur en cultuur van het fantastisch mooie Laos gecombineerd met Angkor, wat een van de grootste sites ter wereld is.
Geniet er van!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?