kosten 1 maand laos

• lia

hoi hoi

ik wil 1 maand gaan reizen door Laos ik ben benieuwd wat me dat gaat kosten. Redelijk low-budget, gewoon lonely planet en gaan. Wie kan mij helpen. Alvast bedankt

• Wijnand

Lia,

Wij zijn net terug uit Laos. We hebben nog nooit zo goedkoop gereist en we zijn toch in heel wat low budget landen geweest. Wij zijn geen echte low budget reizigers en bezuinigen nooit op eten; wat we lekker vinden nemen we en het hotel hoeft niet duur maar wel schoon zijn (met eigen douche). Reizen doen we bij voorkeur wel met openbaar vervoer.

Al met al waren we met zijn tweeen per dag 35 Euro kwijt. Dit is all in, dus inclusief reizen (NB voor 100$ 2 dagen een boot gecharterd), eten, slapen etc.

Uiteraard helpt het dat de Euro zo sterk staat tov de dollar.

Als je echt low budget wil reizen kan het wellicht nog minstens 25-40% goedkoper.

Succes,

Wijnand

• wouter

vergeet ook niet de kosten voor vaccinaties en malariepillen. dat grapje koste mij ongeveer 140 euro. 95 euro voor 28 dagen malariepillen en 50 euro voor vaccinatie.

gr. wouter

• Inge

Ik heb 37 dagen door Laos gereisd, waarbij ik op mijn geld let (zeer goedkoop logeren, ik houd wel van hutjes zonder enige voorzieningen), maar verder wel alles doen wat ik leuk vind (1x per week massage, sauna, boot gehuurd, trekking gemaakt, lekker eten) Het meeste geld heb ik “verdient” aan het niet drinken van alcohol. Ik was 12 € gemiddeld per dag kwijt (op de 4000-islands in het zuiden, lukte het me maar net om 6 € per dag uit te geven) Veel plezier

• niels

je kan als je wilt voor zowat 5euro per dag leven, en zeker als je buiten de steden komt. slapen, eten en openbaar vervoer. maar je kan ook voor 20 euro per dag als je warm water wilt en niet gaat eten bij de kleine kraampjes( waar het juist het lekkerst is) en veel charterd. soms moet je wel charteren trouwens als je verder wil reizen, of wachten natuurlijk.

zorg ervoor dat je niet met een overschreden visa aan weer laos uit wil stappen want dat kost je ook 10 dollar per dag bij de grensovergang bij chiang kong tenminste.

• lia

Inge,

Je hebt het over de 4000 islands? Heb er wel ooit van gehoord maar……???

Kan je me er meer over vertellen en is het de moeite waard? Hoe kom ik er, bedankt alvast.

Lia

• Inge

De 4000-Islands liggen in het zuiden van Laos tegen de grens met Cambodja.

De bekendste eilanden zijn Don Kon, Don Kong en Don Det. Ik verbleef op Don Det. Er is daar geen stromend water of electriciteit, simple hutjes voor 1$ per dag. Je kunt daar: op (kleine) fietsjes rondrijden, boottochten maken, wandelen, kleine en grote watervallen bekijken (de kleine waterval betekend eigenlijk lage waterval, het is enorm uitgebreidt en de grootste hoeveelheid water ter wereld wordt door deze waterval afgevoert), dolfijnen, relaxen. Ik zag toevallig een Drakenbootrace en een ceremonie bij de tempel. Ten zuiden van Pakse ligt Champasak (leuk om te bekijken) Leuk om te doen is Champasak ten noorden van Don Kong (de grote) te bezichtiging en dan met de boot naar Don Kong.

Indertijd (november 2002) heb ik daar de grens met Cambodja overgestoken.