INFO: veiligheidssituatie Laos

  • Arjan

    Onderstaande officiele bericht in aanvulling op mijn eerdere eigen ervaringen die ik op dit prikbord heb gedeeld, en die helaas door sommigen in twijfel zijn getrokken:

    http://www.travel.state.gov/laos_announce.html

    Afkomstig van het US Department of State.

    Wie nu nog zegt dat er in Laos niets aan de hand is omdat de Lao zulke relaxte mensen zijn is wel erg naief.

    Safe travels,

    (met speciale groet aan Timo)

    Arjan

  • Wijnand

    Wij zijn net terug uit Laos en inderdaad zo nu en dan gaat er wat mis. Zo zijn er vorig jaar 2 Zwitsers vermoord. Dit heeft in de Duitse kranten gestaan. Zelf zijn we wel overland van Vang Vieng naar Luang Prabang gegaan. Er is vanuit de overheid nu een veel intensievere bewaking langs de weg van VV naar LP.

    Mijn mening is dat je per definitie bij verre reizen meer risico loopt; je moet gewoon geen pech hebben.

    Bedenk wel dat het in andere landen ook niet 100% veilig is. Zo is in Thailand de oom van mijn vriendin vermoord. Heeft nooit in de krant gestaan.

    WijnandArjan schreef:

    >

    > Onderstaande officiele bericht in aanvulling op mijn eerdere

    > eigen ervaringen die ik op dit prikbord heb gedeeld, en die

    > helaas door sommigen in twijfel zijn getrokken:

    >

    > http://www.travel.state.gov/laos_announce.html

    >

    > Afkomstig van het US Department of State.

    >

    > Wie nu nog zegt dat er in Laos niets aan de hand is omdat de

    > Lao zulke relaxte mensen zijn is wel erg naief.

    >

    >

    > Safe travels,

    > (met speciale groet aan Timo)

    >

    > Arjan

  • zit helaas in Nederland

    Ongetwijfeld hier en daar gevaar maar al die ministeries hebben wel ook de taak om de burger tegen het minste en geringste te waarschuwen net als onze eigen buitenlandse zaken en de gemiddelde Amerikaan is bang en allert voor / op echt alles (is mijn mening). Zie mijn berichtje hieronder. Toen ik in die regio was vorig jaar waren er ook net grote rellen geweest tussen de Thai en Cambodjanen in Cambodja. Rep en roer, wij zijn 2 weken later toch gegaan en totaal geen onrust gezien of gemerkt. Hiermee wil ik dus niet zeggen dat je veiligheid is gegarandeerd maar wel aangeven dat reizen in die streek ook mogelijk is zonder in een wild-west film terecht te komen!