Uitgaan in Vientiane

  • Michael

    Hoi,

    Zo rond de 15e van deze maand vertrek ik voor 10 dagen naar Vientiane, ben van plan om daar wat bezienswaardigheden te bezoeken. Overdag zal ik me wel vermaken.

    Nu is mijn vraag:

    Is er in Vientiane in de avond ook wat te doen? Wat zijn de uitgaansmogelijkheden? Ik heb al wat rondgekeken op het net, maar kan daar eigenlijk niets over vinden.

    alvast bedankt,

    Michael

  • Esther

    Als je de rivier afloopt dan heb je daar allemaal hele sfeervolle open barretjes. Erg leuk. Verder heb je een beergarden waar een liter Lao Beer 1,5 dollar kost! ik ben in twee discotheken geweest. Was vooral erg grappig. De Laotianen gaan daar ook uit en zij gaan heel schattig met elkaar dansen. Erg leuk om te kijken maar niet meer dan dat. Verder zijn er wat kroegen. Je vermaakt je wel maar denk niet dat je mega kan stappen tot 5 uur s'ochtends.

  • Lennart

    Hmmm, ik zou me geen 10 dagen in Vientiane willen vermaken. Ik had het er al redelijk snel gezien. 's Avonds zaten we meestal bij die beergarden in het centrum naast het plein. Dat was wel gezellig, veel toeristen. Verder heb je er op en rond het plein ook wel leuke restaurantjes. De toeristische bezienswaardigheden heb je wel snel gezien. Niet echt een bijzonder leuke stad, maar misschien waren we al te veel verwend met andere steden in Thailand, Cambodja en Vietnam. Veel plezier!

  • Pieter

    Tegenover die open barretjes aan de rivier zit ergens op een hoek een bar, die nog wel eens open blijft tot na de officiele sluitingstijd. Er is een leuk gemixt publiek van toeristen (ook Thaise toeristen) en Lao, en elke avond speelt er een live band. Trek wel een trui aan, het is er ijskoud dankzij de airco (geweldige uitvinding is dat :=( )

  • zit helaas in Nederland

    Of er moet heel veel veranderd zijn de laatste maanden maar sorry, hoe mooi, interessant, leuk etc etc Laos ook is: er is GEEN nachtleven! Alles sluit om 23.00 uur, zelfs in Vang Vieng. In Vientianne hebben wij nog een poging gedaan en wat discotheken langs gegaan die zich langs die grote weg bevinden richting vliegveld maar helaas… helemaal leeg! Bij je guesthouse leuk gezelschap opzoeken en veel kaarten!

  • Pieter

    Yo zit helaas in nederland,

    Overal is nachtleven, ook in Laos. In Vang Vieng is in de rivier in een eiland, waar je s'avonds laat in een uiterst gammel bootje per 2 naar toe wordt geboomd, onderwijl als passagier het in de boot stromende water er weer uit scheppend. Op dat eiland wordt zolang de voorraad strekt getapt en geschonken, muziek gedraaid (niet hard natuurlijk want illegaal, vandaar ook de motorloze boot) en wat er zoal bij nachtelijke feestjes komt kijken.

    In Luang Prabang is het minder, maar in weet-zo-even-niet-hoe-die-sjieke-tent heet, waar ze zo'n groot Frans terras voor hebben met teakhouten stoelen en veel te dure chocoladebroodjes, daar is een grote zaal achter (trek ook daar een jas aan want airco) waar tot diep in de nacht karaokeshows worden gehouden. Te herkennen aan de enorme hoeveelheid motorfietsjes voor de deur.

    Ongetwijfeld zal er meer te beleven zijn, maar het blijft waar, het nachtleven is schaars. Wilde alleen maar even zeggen, in Laos wonen mensen, en die mensen hebben behoeftes. Net als je overal ter wereld aan wiet kan komen. Maar dat is ee ander verhaal.

  • peter

    Hoi

    Ben vorig jaar op een avond in het voetbalstadion in Vientiane geweest. Een voetbalwedstrijd met vanaf de tribunes live commentaar a la Theo Koomen. Heb me kostelijk vermaakt, leuke wedstrijd ook, technisch spel, weinig overtredingen.

    Peter

  • stefan

    zelfde als in bangkok heb je hier ook ‘ illegale ’ (soms gedoogde) barretjes cq disco's die tot laat door gaan.

    tip: spreek een taxichauffeur aan of één of andere hippe Lao. die weten het vast.

    enne…mondje dicht

    >