Sapa(Vietnam) naar Laos

  • theo

    Kan iemand mij vertellen over zijn of haar reis van Sapa( Vietnam) naar Laos ( bus of pick-up etc)

  • Ester

    Volgens mij niet. Volgens mij kan je alleen ergens halverwege via een bus de grens over. Voor mij was dat toen enorm veel extra reizen en daarom ben ik toen uiteindelijk maar gevlogen van Hanoi naar Vientiane. Scheelde iets van 3 dagen reizen. Het is namelijk ook nog eens een hel van een reis om per bus van Vietnam in Vientiane te komen volgens andere reizigers.

  • Lennart

    Je kunt niet vanuit Noord Vietnam de grens over naar Laos. De grens is daar alleen bestemd voor inwoners. Je zult of moeten vliegen vanuit Hanoi of, zoals wij, de bus nemen van Hanoi via Vinh naar Vientiane, een rit van ongeveer 24 uur.theo schreef:

  • bas

    Ester,

    Het leuke van reizen is het zien en ervaren van andere omstandigheden, de reis van Vientiane naar Vihn was een van de mooiste routes welke ik ooit heb afgelegd, schitterende vergezichten, ongerept landschap afgezien van ‘slash and burn’ cultivatie, werkelijk schitterend. Maar inderdaad is deze route een hel als je naar je discman luistert en in je roman tracht te lezen, daar zal je behoorlijk misselijk van worden. Tip, laat deze dingen dus ook thuis, en kijk eens naar buiten als je onderweg bent.

    Bas

  • anne

    Toen je in Vinh aankwam, ging je verder naar Hanoi met hetzelfde bus of moest je dan een andere bus pakken richting Hanoi ?