overland van Chiang Khong naar Luang Prabang

  • jim van den berg

    Weet iemand of de route overland van Chiang Khong naar Luang Prabang een goed alternatief is voor de boottrip over de Mekong. Ik ben nl. van plan te gaan fietsen door Laos van Chiang Khong via Luang Prabang naar Vientiane en begrijp uit verhalen dat de boot over de Mekong niet altijd even aangenaam is. Indien overland mogelijkheden zijn, vraag ik me verder af of er op dit stuk ook guesthouses zijn onderweg. Alvast bedankt voor het meedenken.

    jim van den berg

  • Ester

    Hoi Jim!

    Leuk zeg, fietsend door Laos reizen!

    Ik kan je helaas niet echt verder helpen alleen vond ik de trip per boot over de Mekong fantastisch. Niks mis mee! Het duurt wel 2 dagen maar ik heb me uitstekend vermaakt. Succes!

  • Pieter

    Ik was ook blij op de boot. Van anderen heb ik begrepen dat de overlandroute bijzonder slecht is, en zelfs per 4x4 ook 2 dagen duurt, of langer natuurlijk. Dus of het op de fiets kan??? En je zou eens in de Lonely Planet moeten kijken hoever de dorpjes waar guesthouses zijn uit elkaar liggen, kan me voorstellen dat het er niet veel zijn (maar de Lao zijn erg vriendelijk dus bij nood is er altijd wel een dak boven het hoofd) Maar die fiets past zat in die boot hoor!